پنج شنبه, ۲۲آذر , ۱۳۹۷
خانه / بهره وری انرژی / اخبار - بهره وری انرژی / نبرد آمازون و گوگل در انرژی های تجدید پذیر

نبرد آمازون و گوگل در انرژی های تجدید پذیر

به گزارش بلومبرگ ، حتی در دوران تاکید دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده بر زغال سنگ، توسعه دهنده های انرژی های تجدیدپذیر علاقه خود را به برق بادی و خورشیدی برای اهداف تاب آوری خود نشان می دهند و این موضوع در میان شرکت های تکنولوژی از اهمیت خاصی برخوردار شده است.

جف بزوس، مدیر اجرایی آمازون، می گوید این شرکت تاکنون بیش از ۲۲ / ۱ گیگاوات پروژه های انرژی های پاک ایالات متحده را خریداری کرده و بعداز گوگل با ۸۵ / ۱ گیگاوات، در مقام دوم قرار دارد.
امسال این شرکت برای خرید ۰۹ / ۱ گیگاوات برق پاک در ایالات متحده به توافق رسیده است و در حال حاضر در حال آماده سازی امضای قرارداد ۶/ ۲ گیگاوات دیگر هم هست.

کلی هریسون، تحلیل گر نیو انرژی فایناس می گوید این شرکت ها در حال اعام اهداف تامین ۱۰۰ درصد انرژی خود از تجدیدپذیرها هستند. این باعث ایجاد زیرساخت هایی قطع نظر از یارانه های دولتی خواهد بود. تاب آوری یکی از این محرک هاست.
اخیرا مزرعه بادی تگزاس آمازون توسط شرکت لینکولن کلین انرژی، راه اندازی شد که این مزرعه بیش از یک میلیون مگاوات در ساعت انرژی پاک تولید و وارد شبکه می کند.
این پروژه یکی از ۱۸ پروژه انرژی بادی و خورشیدی شرکت آمازون است که در حال بهره برداری است و آمازون ۳۵ پروژه دیگر در حال توسعه هم دارد. (اقتصاد برتر)

کانال تلگرامی دیده بان انرژی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *